Traffic Exchange

TIPS POWER OF MILLIONAIRE TONEEXCEL!!!!

TIPS POWER OF MILLIONAIRE TONEEXCEL!!!!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


 Bagaimana memulakan kerjaya di TE?


Sebelum memulakan kerjaya di TE, kita perlu tahu 2 perkara dengan jelas. Iaitu:-


WHY - Kenapa kita mahu terlibat dgn TE? Menurut sifu kita ,Tuan Mazelan Abas adalah kerana kita mahu berubah dan rela utk berubah. Berubah dr segi:-


@Penampilan 


@Kejayaan dan kekayaan.


HOW :- Ramai usahawan berjaya yang telah dilahirkan melalui sistem pendidikan di TE. Ada Beberapa tips, bagaimana memulakan kerjaya di TE iaitu:-


1 Mendalami apa Itu TONE EXCEL. TE bukan hanya melahirkan Network, TE juga ingin melahirkan ramai usahawan yang berjiwa pemimpin. Kerana itu TE menitikberatkan keberkesanan pendidikan kepada setiap ahli TE. Mendalami TE membolehkan ahli TE lebih tahu,lebih ikhlas & lebih yakin ketika berkongsi. Sekiranya tidak mendalami TE dalam melakukan dalam menjalankan perniagaan TE, seolah2 kita hanya ingin untung dari org lain.


2 Menggunakan tools yg telah disediakan supaya anda mempunyai ilmu. Mahu berjaya mesti ada ilmu. 


3 Datang aktiviti di TE seperti Preview TE, Training, Meeting dan aktiviti keluarga TE. Aktiviti Ini ibarat suntikan vitamin kepada ahli TE di TE. Setiap kali dtg ke aktiviti yg disediakan, anda akan merasa bersemangat dan lebih yakin. Sekiranya anda tidak dtg, lama kelamaan anda akan hilang di TE kerana dikerumuni dgn golongan yg negatif. WAJIB datang aktiviti sekiranya mahu berjaya.


4 Senarai Nama. Sebelum anda mula melakukan apa2, anda perlu menyenaraikan dahulu nama2 prospek dengan menurut urutan tersebut:-


> Rapat ke renggang (hot market). Mula dengan ahli keluarga, teman rapat, saudara mara. Ini kerana apabila anda menghubungi mereka atau mahu datang ke rumah mereka, jarang sekali mereka mengatakan tidak boleh. Jadi utk mengurangkan penolakan, mula berkongsi dgn ahli keluarga terlebih dahulu.


> Status tinggi ke rendah (Warm Market) Sekirannya anda merupakan seorg pegawai di tmpt kerja anda, mula berkongsi dgn mereka yg berstatus lebih rendah dr anda. Jgn pergi kepada status yg lebih tinggi dahulu. 


>Dekat ke jauh (cold market) Mula berkongsi dengan prospek yg ada dalam jarak yg dekat dahulu. Ini kerana bila anda menyenaraikan nama prospek yg tinggal berjauhan dr anda, anda perlu mengeluarkan kos dan masa. Jika berlaku penolakan apabila anda berkongsi dgn mereka, anda akan merasa hampa, merasa sia2. 



5 Berkongsi. Apabila berkongsi, hanya akan berlaku 2 perkara iaitu :-


# Ya

Atau

# Tidak. 


Sekiranya berlaku penolakan, tinggalkan tools yg sesuai seperti broucher, buku MA atau laman web yg berkaitan supaya prospek boleh membaca dan menimbangkan semula keputusan.


6 Follow Up. Sentiasa menghantar berita baik kepada mereeka yg pernah katakan tidak. Follow up bukan semata2 cerita TE sahaja. Tanya khabar, jalinkan hubungan. Ini kerana mereka yg tidak mahu pada hari ini, tidak bermakna tidak mahu bila2. 


7. Duplikasi. Lakukan perkara yang sama setiap hari. Jadikan ianya amalan. 


>>Sekiranya kita melakukan perkara yg sama dan mengharapkan hasil yg luar biasa, kita gila. Melakukan perkara yg sama, akan mendapat hasil yg sama. Jadi, mulakan melakukan perkara yg luar dari kebiasaan anda utk mendapat hasil yg lebih bagus. 


>>>>Tidak ada yang gagal, cuma ada yg putus asa. Teruskan perjuangan anda dan jumpa anda di puncak kejayaan.


Radzi Saleh

http://tunetalk.ws/388363.php

018-3884832

Share this

0 Comment to "TIPS POWER OF MILLIONAIRE TONEEXCEL!!!!"

Post a Comment

close
*** ***
Traffic Exchange